Peyzaj tasarımı, bir tasarım ve sanat geleneği olan doğa ve kültürü birleştiren peyzaj tasarımcıları tarafından uygulanan profesyonel bir meslektir.
Tasarımla birlikte öncelikli olarak bilimsel veriler doğrultusunda ekolojik, doğal, sosyal, kültürel, çevresel, ekonomik, teknolojik, iklimsel, arazi yapısına göre, yakın çevre ilişkileri, bitkisel, coğrafik, yenilikçi, sürdürülebilir, sorunlar ve olanaklar tespiti sonucu, doğal, tarihi ve kültürel değerleri koruyarak yasal çerçeveler ışığında insan-flora-fauna ilişkisini ön planda tutarak ihtiyaçlar ve gereksinimler gözetilerek yapılan çalışmalardır.
Sosyal-kontrol, suç önleme, halk sağlığı, gürültü bariyerleri, karayolları çalışmalarında gürültünün azaltılması ve hava dağılım modellerinin kullanımı ve analizi gibi parametreleri ön planda tutulur. Temel olarak ekoloji ile doğa ve teknolojiyi harmanlayarak bireysel, yerel, ülkesel, küresel ekosistemlere koruma, ekonomik, yönetim ve rejenerasyon stratejileri yararlarında bulunur.
Tasarım sürecinde coğrafi bilgi sistemleri(GIS), (CBS) kullanılarak overlay analizi(örtüşme analizi) ile farklı tabakalar, katmanlar üzerinde mekânsal veriler kullanılarak alanın geliştirilmesi, tasarıma yön verilmesi sağlanır.
Tasarım ilkeleri,
Tasarım yöntemleri,
Tasarım süreçleri,
Peyzaj tasarım projeleri tipolojisi
Analiz
İşlev
Kullanıcı grupları ve özel ihtiyaçları
Proje değerlendirme
Tasarım ve malzemeler
Proje sunum teknikleri
Mekansal organizasyon ve analizi
Planlamada alınan kararlar doğrultusunda alanlar şekillendirilir, detaylandırılır, arazinin detaylı kullanımı ortaya konulur.
Planlamanın son aşaması, tasarımın başlangıcıdır.Tasarım, tasarımcının kişisel görüleriyle şekillenir.
Mümkün olabilecek en iyi mekansal komposizyon ortaya koyulmaktadır.
Sürdürülebilir peyzaj tasarımı, yaşanabilir dış mekanlar yaratmak için, doğal, yapısal, kültürel ve bilimsel verileri estetik kurallar çerçevesinde, kaynak koruma ve geliştirme ilkeleri doğrultusunda kullanma sanatıdır. Teknolojik, ekolojik, ekonomik ve sosyo-psikolojik içeriklidir. Tasarımcılar için heyecan verici, yaratıcı ve iddialı bir uğraş; sürdürülebilirlik açısından, inceleme, analiz, çözüm, uygulama, değerlendirme, bakım ve onarım zincirinden oluşan bir süreçtir.
Ev bahçesinden, toplu konut, ticaret ve sanayi alanları çevresine, mahalle, semt, kent ve bölge parkı, milli park, karayolu, sahil şeridi vb değişik boyutlu rekreasyon alanlarına kadar çevresel mekan düzenlemeleri, peyzaj planlama ve tasarımının konusudur. En basitinden ev bahçesi peyzajı, salt bir arazi parçası olmaktan öte, aile bireylerinin kendi aralarında ya da akraba, dost ve ahbapları ile birlikte toplanıp, neşeli, hoş vakit geçirdikleri, bahçıvanlık hobilerini keyifle tatmin ettikleri, hatta aile tarihini yaşattıkları dış mekan yerleşimleridir. İyi tasarlanmış ve bakımlı bu peyzajlar, aynı zamanda, yaban hayatı habitatları, yaşam kalitesini etkileyen, güneşi, rüzgarı ve çiçek kokularını hissettiren doğayla etkileşim yerleri ve mülkün değerini % 10-15 civarında artırabilen yatırım öğeleridir
Peyzaj Tasarımı Temel İlkeleri
Peyzaj tasarımcıları diğer sanat formları tamamen farklı bir tuval üzerinde çalışmak. Bitkiler, çevre koşulları değiştikçe büyüdükçe "sanat" her zaman değişiyor ve insanlar boşluk kullanın. Bu nedenle, peyzaj tasarımcıları sistematik bir görsel hoş, fonksiyonel ve ekolojik açıdan sağlıklı tasarımı sağlamak için arazi, çevre, büyüyen bitkiler, ve kullanıcı ihtiyaçlarını tüm yönleriyle ele alan tasarım süreci kullanın.
Elemanları ve İlkeleri
Tasarım süreci sitenin kullanıcı ve koşulları ihtiyaçları ve arzuları belirlemekle başlar. Bu bilgi ile, tasarımcı sonra toplu özellikler olarak adlandırılır bitkileri ve SERT ZEMİN malzemeleri düzenlemektedir. Özellikleri fiziksel görsel hattı nitelikleri, biçim, renk, doku ve görsel ağırlık tasarım unsurları ile tarif edilebilir. Ilkeleri temel kompozisyon-orantı kavramları, düzen, tekrarlama, ve birlik-bu kurallar bir estetik ya da güzel bir manzara oluşturmak için özellikleri düzenlemek veya organize olarak hizmet vardır.
Tasarım öğeleri ve ilkeleri Bilgi bir peyzaj tasarımı ve tasarım süreci boyunca çalışma esastır. Bu yayın öğelerinin her açıklar ve esasları ve uygulama açıklar.
Tasarım Unsurları
Kompozisyon elemanları insanlar görmek ve bir boşluk bakarken cevap verdiği görsel niteliklerdir. Görsel kalitesi yasadışı birçok farklı duygu ve duygular, ve daha olumlu hislerimizi, daha çok insan bir zevk alan ve kullanımı vardır yapabilirsiniz. Belki de bir bileşim içinde en yaygın eleman hattıdır. Hat bütün formları ve desen oluşturur ve yatay olarak çeşitli şekillerde kullanılabilir.
Çizgi
Peyzaj Hattı iki malzeme, form anahat veya siluet, ya da uzun bir lineer özellik arasındaki kenarı tarafından oluşturulur. Çizgiler, şekiller ve formlar sonsuz bir çeşitlilik oluşturmak için kullanılabilir, çünkü tasarımcı için güçlü bir araç vardır ve bunlar göz ve vücut hareketlerini kontrol. Peyzaj tasarımcıları, desen oluşturmak alanlar geliştirmek, formlar, kontrol hareketi oluşturmak, egemenlik kurmak ve bir manzara içinde tutarlı bir tema oluşturmak için satırları kullanabilirsiniz. Yatay çizgileri çeşitli şekillerde oluşturulur: İki farklı malzemeler yer düzleminin bir araya, örneğin çim yeşil bir genişlik karşılayan bir tuğla veranda kenar olarak, ya da bir nesnenin kenar görünür ya da bu gibi gibi, bir arka plan ile çelişmektedir gökyüzü karşı bir ağaç koymaktadır; ya da bu tür bir çit olarak bir çizgi, içinde bir malzemenin yerleştirilmesi ile. Şekil 1 bedlines, hardscape hatları, yol hatları, çimen hatları, ve çit hatları dahil olmak üzere ortak bir yatay çizgileri gösterir. Çizgiler örneğin aşağıda açıklanan gibi bir tane ya da daha fazla özelliklere sahip olabilir, ancak tipik olarak farklı amaçlara hizmet eder.
Peyzaj Hatları.
Hatları Özellikleri
Çizgilerin özelliklerini nasıl insanlar hem duygusal hem de fiziksel olarak, peyzaj yanıt belirler.
Düz Çizgiler
Düz çizgiler yapısal ve güçlü, onlar, resmi bir karakter yaratmak genellikle simetrik tasarımı ile ilişkilidir ve bir odak noktası doğrudan gözün yol. Diyagonal çizgiler kasıtlı bir yönü ile düz çizgiler vardır. Düz çizgiler, genellikle hardscape kenarları ve malzeme bulunmaktadır.
Kavisli Hatları
Kavisli çizgiler doğa ve asimetrik denge ile daha ilişkili gayrı, doğal, rahat bir karakter yaratmak. Kavisli çizgiler yavaş gözlerinizi hareket ve gizli izleme oluşturarak alana gizem katmaktadır.
Dikey Çizgiler
Dikey çizgiler bir boşluk daha büyük hissettiren, gözün yukarı hareket ettirin. Yükseliş hattı bir özelliği vurgulamak ve faaliyet ya da hareket hissi var olabilir. Peyzaj Dikey çizgiler gibi bir kutup üzerine bir çardak veya kuş evi gibi uzun boylu, ağaçlar gibi dar bitki materyali, ya uzun yapılar bulunmaktadır.
Hortizontal Hatları
Yatay çizgiler zemin düzlemi boyunca gözlerinizi hareket ve boşluk daha büyük hissetmenize neden olabilir. Düşük çizgileri daha bastırılmış ve dinlenme veya repose hissi yaratmak. Yatay çizgiler mekansal bir boşluk bölmek ya da birlikte bir boşluk kravat olabilir. Düşük çizgileri alçak bahçe duvarları, yürüyüş yolları ve kısa hedges tarafından oluşturulur.
Hatları bir plan üzerinde formlar çizmek için kullanılır. Plan görünümünde, onlar bitki yatak ve SERT ZEMİN alanları tanımlamak. Çizgiler de inşa özellikleri ve bitki materyali dikey formları tarafından oluşturulur. Bedlines, SERT ZEMİN hatları ve bitki hatları: peyzaj form oluşturmak üç temel çizgi tipi vardır. Bitki yatağın kenarına başka bir yüzey gibi çim gibi materyaller, alıcılık, çakıl veya veranda döşeme buluştuğu Bedlines oluşturulur. Göz manzara ile bakışları hareket, çizgi izler çünkü Bedlines ev ve SERT ZEMİN için bitki materyali bağlayın. Hardscape çizgiler yerleşik yapının delineates SERT ZEMİN, kenarı tarafından oluşturulur. Hattı da böyle bir çit veya duvar gibi uzun ve dar malzemeler tarafından oluşturulabilir.
Form
Şekil boşluk kapsayan bir çerçeve tarafından oluşturulan ve şekil bu şekli üç-boyutlu kütle olmasıdır. Formu SERT ZEMİN ve bitkiler hem de bulunan ve genellikle mekansal peyzaj organize genellikle bahçe stilini belirleyen baskın görsel öğe olur. Yapılar, bitki yatak ve bahçe süsleri formu da bahçe genel formu tema belirler. Örgün, geometrik formlar daire, kare, çokgen içerir. İnformal, natüralist formları dolambaçlı çizgiler, organik kenarları ve parçalanmış kenarları vardır. Bitkiler kendi anahatları veya siluetleri ile bahçede form oluşturmak, ancak form ayrıca bitkiler arasındaki bir boşluk ya da negatif alan tanımlanabilir.
Geometrik Formlar
Dairesel Formu
Daireler tam daire olabilir, ya da yarım daire veya daire parçalara bölünür ve yaylar ve teğetlerini oluşturmak hatları ile kombine edilebilir. Şekil 2 SERT ZEMİN ve çim panelleri için daire segmentlerin kullanımını gösterir. Daireler de daha çeşitli ve ilgi için oval ve elips içine gerilmiş olabilir. Göz her zaman bir odak noktası vurgulamak veya başka biçimlerde bağlamak için kullanılabilir merkezine çizildiğinden halkalar, güçlü bir tasarım şekli vardır.
SERT ZEMİN ve çim panellerde Dairesel formlar.
Kare Formu
Onlar inşaat ile çalışmak kolay bir form çünkü Kareler basamak taşları, tuğla, fayans ve ahşap yapılar da dahil olmak üzere özellikleri, çok çeşitli için kullanılır. Kare formda da bölünmüş ve bir ızgara deseni oluşturmak için sürekli kullanılan olabilir. Çevreler aksine, kareler dizilmiş veya benzersiz desenleri ve daha karmaşık formlar oluşturmak için örtüşen olabilir kenarları üzerinde artmış durumda.
Düzensiz Çokgenler
Çokgenler düz kenarlı çok taraflı biçimleridir. Üçgenler, örneğin, üç kenarlı çokgen vardır. Çokgen açılı kenarları ilginç şekiller yapabilirsiniz, ancak formları karmaşık hale gelebilir, çünkü dikkatli kullanılmalıdır; sadelik en iyisidir.
Doğacı Formlar
Meandering Hatları
Meandering hatları genellikle nehir veya dere doğal seyri taklit ve derin kavisli düzensizlikleri ile pürüzsüz çizgiler olarak tarif edilebilir. Meandering çizgileri ( Şekil 3 ) yollar, bitki bedlines ve kuru dere yatakları için iyi çalışır. Meandering hatları yeni görünümler ve alanlarda keşfetmek için köşeleri etrafında izleyiciler lider tarafından bir bahçe ilgi ve gizem ekleyebilirsiniz.
Manzara hatları kıvrımlı.
Organik Kenarları
Organik kenarları gibi yeşillik, bitki formları ve kayalar gibi, doğal malzemenin kenarlarından taklit ve kaba ve düzensiz olarak tarif edilebilir. Organik hatları kaya bahçeleri ve kuru dere yatakları boyunca bulunamadı veya bilerek hardscape kenarlar oluşturulabilir.
Şekil 4.
Organik kenarları: Kaya bahçesi düzensiz kenar.
Parçalanmış Kenarları
Parçalanmış kenarlar bu tür taşlardan ya da döşeme gibi kenardan dağılmış kırık parçalar, benzer ve sık sık avlu veya yollar üzerinde bir yavaş yavaş ortadan kenar oluşturmak için kullanılır.
Şekil 5.
Parçalanmış kenarları: yolağındaki basamaklardır.
Bitki Formlar
Formu bir bitkinin en kalıcı kalitesidir. Şeklinde bitkilerin en tutarlı ve tanınabilir karakteristik olduğu gibi ortak tesis formları iyi kurulmuş ve standardize edilir. Form aynı zamanda genel olarak kütle, bir tek bitki daha farklı bir form oluşturur burada, bitki kütlesini yoluyla oluşturulabilir. Bileşimin geri kalanı ile tezat bir kuvvetli bileşim içinde daha fazla önem sahip olacaktır. Son derece zıt formu iyi bir odak noktası olarak bakım-bir veya iki çalışma ile kullanılan, ama çok kaos yaratmak gerekir. Doğal bitki formları yerine, fazla-kesilmiş formları, bileşimin kütle oluşturmalıdır. Genel formu alaka daha fazla veya daha az bağımlı üzerinde perspektif bir ağaç şeklinde açık bir alanda bir mesafeden ağaç görüntüleme karşı gölgelik altında duran bir kişinin oldukça farklı görünebilir incelemekte. Dikey formlar yükseklik ekleyin; yatay formları genişliği ekleyin. Bitki boşluklarında ya konveks veya konkav formları oluşturma, bitkiler arasındaki boşluk ya da açık alanlar oluşturmak ve tanımlamak da oluşturur. Yüksek arching ağaç dalları genellikle dalları altında içbükey bir açık alan oluşturmak ve alçak dalları ile bir yuvarlak gölgelik ağaç altında açık alanda bir dışbükey form oluşturmak için boşluk doldurur.
Ağaç Formlar
Yaygın ağaç türlerinin ( Şekil 6 ) yuvarlak, sütunlu, oval, piramit şekilli, vazo, ve ağlama sayılabilir. Farklı ağaç türlerinin görsel çekiciliği için kullanılır, ancak form işlevi için de önemlidir. Bahçede bir gölgelik alan oluşturma ekranı genellikle daha fazla sütunlu veya piramidal formu gerektirir iken, yuvarlak veya oval ağacı gerektirir ve ağlayan ağaç şeklinde iyi bir odak noktası yapar.
Ağaç formları.
Çalı Formlar
Çalı formları ( Şekil 7 ) dik, vazo biçimli, kuşatıcı, mounding, yuvarlak, sivri, geçişli ve düzensiz sayılabilir. Çalı formları seçimi çoğu zaman çalı bir kütle halinde ya da tek bir numune olarak kullanılır bağlıdır. Mounding ve yayılma çalılar bir kitle iyi bakmak ve basamaklama ve vazo şeklinde çalı örnek bitkiler iyi yapmak.
YER Formlar
YER formları ( Şekil 7 ), paspas yayılan, topaklanma, yayılan ve kısa sivri içerir. Bunlar genellikle bireysel bitkiler gibi çok az bir etkiye sahip küçük, zemin saran bitki çünkü hemen hemen tüm örtücü kitlelerin daha iyi görünüyorsun.
Çalı ve alıcılık formları.
Form Özellikleri
İnsanlar genellikle tanımak ve bir ana hat veya siluet dayalı bir özellik tespit çünkü Formu çok güçlüdür. Bunun yalnızca bir bölümünü görünür olduğunda İnsanlar genelde bir form algılayabilirler. Yakınlık ve bir form önerisi yeterli dinlenme doldurmak için göz içindir. Form tekrarı peyzaj temel organizasyon yapısı deseni oluşturulması esastır.
Form ayrıca bir resmi veya gayrı resmi bahçe primer belirleyicisidir. Düz kenarlı geometrik formlar gibi modern ya da İtalyan bahçeleri olarak kurulmuş bir stili dayalı resmi bahçeleri tipik örnekleridir. Gayri resmi bir bahçe normalde doğa taklit bahçeleri bulunan daha natüralist, organik formlar vardır. Formu uyumluluğu ayrıca tasarım-bir veya iki çarpıcı farklı formları kontrast ve vurgu için iyi, ama genel olarak tüm diğer formları birleşik bir görünüm için bazı benzerlikler olmalıdır birlik önemli bir bileşenidir.
Doku
Doku ve / veya bakır ya da bitki hardscape malzemenin kaba ve ince yüzey hissettiğini anlamına gelir. Doku çeşitli ilgi ve kontrast sağlamak için kullanılır. Bitkinin yaprakları, çiçekleri, kabuk ve genel dallanma deseni tüm dokuya sahiptir. Yaprak boyutu ve şekli genellikle bitkinin algılanan doku belirler. Bir bitki genellikle, kaba orta veya ince dokuya sahip olarak tarif edilebilir. Kaba doku ince daha baskındır ve ince doku diğer nitelikleri daha bağımlı ve kompozisyonlar birleştirmek eğiliminde ise de, renk ve form domine etmeye meyillidir. Kaba dokulu bitkiler göz çekmek ve gölgeler ışık ve karanlık kontrastları daha fazla ilgi verin çünkü tutmak eğilimindedir. İnce dokusu mesafe abartır ve daha büyük, daha açık boşluk duygusu verir. Kaba doku mesafe bitkiler daha yakın görünür ve uzay küçük, kapalı veya kötü hissediyor aza indirir. Doku aynı zamanda binalar, teraslar, duvarlar ve yürüyüş yolları da dahil olmak üzere, SERT ZEMİN bulunur.
Kaba dokuma
Çok düzensiz kenarlı yapraklar;; kalın, derin damarlar; alacalı renkler, kalın dallar ve dallar; dikenler veya dikenli dallar ve yapraklarla ve kalın, kalın, ve / veya düzensiz formları kaba doku oluşturmak Bitki özellikleri büyük yaprakları vardır. Bir kaba dokulu bitkinin her yaprak anahat kırılır, hangi bitki gevşek bir şekil verir. Kaba dokulu bitkilerin örnekleri philodendrons, agaves, bromeliads, Hollies, avuç içi ve ortancaların içerir. Kaba dokulu Hardscape kaba kesme taş, kaba-bitmiş tuğla ve knot ile tamamlanmamış ahşap ve yükseltilmiş tahıl içerir. Bir hava dayak yüzeyi korur ve eski veya inşaat malzemesi dokusu genellikle kabadır.
Güzel Doku
Ince doku oluşturmak Özellikler küçük yaprakları vardır; ince, strappy yaprakları (çimenler) ya da uzun boylu, ince saplar; küçük, yoğun ince dallar ve küçük dalları; uzun sapları (üzüm), ve küçük, narin çiçek. Genellikle bir tutam ve ışık gibi bir ya da yayılan, Vining formu ile tarif edilir. Küçük bireysel yaprakları yoğun bir katı kenarı oluşturmak için (örneğin, boxwoods) dolu çünkü İnce yapılı bitkiler bazen güçlü bir form var. Ince bir doku ile bitkiler otlar, eğreltiotları, Japon akçaağaç, birçok sarmaşıklar, ve ince iğne ile ardıç bulunmaktadır. İnce dokusu ile Hardscape düzgün taş, ahşap veya seramik kaplar ve cam süs eşyaları içerir. Çok ince bir sprey ile bir yansıtma havuzuna ya da su içinde bulunan bu gibi olduğu kadar pürüzsüz su, ince dokulu olarak kabul edilir.
Orta Doku
Çoğu bitkiler kaba veya ince ya dokuya sahip olarak tarif edilemez orta doku vardır. Bunlar basit şekilleri ve düz kenarları ile orta boy yaprakları ile karakterize edilir. Ortalama büyüklükteki dallar sık aralıklı olarak ne de geniş aralıklı ve genel olarak form tipik olarak yuvarlak veya mounding edilir edilmez. Orta dokulu bitkiler bağlamak ve kaba ve ince dokulu bitkiler birleştirmek için bir arka plan olarak hareket ederler. Orta dokulu bitkiler agapanthus, Ardisia, kamelya, Euonymus, Pittosporum ve kartopu içerir. Orta dokulu Hardscape standart kaldırım taşı döşeme, süpürge fırça beton ve mamul orman içerir.
Doku Özellikleri
Doku mesafe ve ölçek algısı etkiler. Bir boşluk büyük hissettirmek için, ince dokuları dış çevresi boyunca böylece bitkilerin yerini, orta dokular ortasında, ve kaba dokuları izleyiciye en yakın. Ince doku küçük boyutlu peyzaj uzaklaşır ve uzağa olarak algılanmaktadır. Bir boşluk küçük hissettirmek için, dış çevre boyunca kaba doku ve izleyiciye yakın ince dokular yerleştirin. Kaba doku detay bitkileri daha yakın görünür yapar ve uzay küçük hissettiriyor. Bitkilerin algılanan doku ayrıca bitki arasındaki mesafe değişebilir. Yakın çekim iri Bitkiler bir mesafeden dokulu ince bakabilirsiniz. Koyu renk kontrastı artırmak ve sessiz renkler doku dümdüz ederken doku, pürüzlü görünür yapmak. Bir kaba doku-Böyle çok kaba kayalar ve kalın, büyük tüm bitki materyali yapmak için ahşap-eğilimi ile Hardscape dokulu daha orta görünür. Tasarımcılar genellikle bir doku çalışması (geliştirmek Şekil 8 bitki materyallerinin düzenlenmesi karar vermenize yardımcı olacak kağıt üzerinde). Çizim, ince, orta ve kaba dokuları temsil etmek için farklı çizgi ağırlıkları ve aralık kullanılarak doku taklit eder.
Renk
Bitki materyali ve SERT ZEMİN Renk peyzaj ilgi ve çeşitli ekler. Renkli manzara en göze çarpan öğesi ve genellikle en çok ev sahibi odağı olmakla birlikte, genellikle sadece birkaç hafta bireysel bitkiler için bir yıl süren, aynı zamanda en geçici unsurdur. Renk kullanımı renk şemaları oluşturmak için renk teorisi (renk tekerleği kullanımı) tarafından yönlendirilir. Yeşil, turuncu ve mor üç ikincil renk (iki primer bir karışımı) ve altı üçüncül renkler (bir komşu primer karışımı renk çarkı basit bir açıklaması kırmızı, mavi ve sarı olmak üzere üç ana renkler içerir örneğin kırmızı-turuncu olarak ikincil ve renk). Renk teorisi birbirine renk ilişki ve bunların nasıl bir bileşim içinde kullanılması gerektiğini açıklamaktadır. Temel renk düzenleri, monokromatik benzer ve tamamlayıcı niteliktedir.
Monokromatik Şeması
Bir monokromatik renk düzeni tek bir renk kullanır. Peyzaj, bu genellikle yeşillik içinde yeşil renk yanında bir diğer rengin anlamını. Tüm yeşil bir bahçe kontrast ve ilgi için form ve doku daha fazla bağlıdır. Bir renk çok ışık ve ilgi ekleyebilirsiniz karanlık varyasyonlar olabilir. Bir monokromatik şeması örneği beyaz çiçekler, beyaz alacalı yaprakları ve beyaz bahçe süsleri ile beyaz bir bahçedir.
Benzeri Şeması
Benzeri (bazen uyumlu olarak adlandırılır) renk şemaları gibi kırmızı, kırmızı-turuncu, turuncu, sarı-turuncu ve sarı veya mavi, mavi-mor ve mor gibi renk tekerleği üzerinde bitişik herhangi 04:57 renklerdir. Bunlar genellikle ortak özellikleri paylaşır anlamına gelen bir ikincil ve üçüncül iki renk, form karışık iki temel renkleri içerdiğinden Renklerin birbiriyle ilişkilidir.
Tamamlayıcı Şeması
Tamamlayıcı renkler, renk çarkında birbirine zıt olanlardır. Onlar aralarında yüksek kontrast sahip olma eğilimindedir. En yaygın setleri mor ve sarı, kırmızı ve yeşil, mavi ve turuncu. Tamamlayıcı renkler sık sık çiçekler doğal olarak bulunur; ortak bir çifti sarı ve mor.
Bitkiler ve Hardscape Renk
Renkli çiçekler, yapraklar, kabukları ve bitkilerin meyve bulunur. Yeşillik genellikle çiçek renkleri için genel plan rengini sağlar. Tüm çeşitli tonlarında yeşil yaprakları miktarına göre baskın renk, ama diğer renkler nedeniyle rengi yeşile yüksek kontrast daha kolayca dikkatini çekmek.
Renk aynı zamanda binalar, kayalar, döşeme, ahşap ve mobilya bulunur. Taş ve ahşap gibi doğal malzemeler, çoğu renkler genellikle kesilir ve kahverengi, ten rengi, ve soluk sarı varyasyonları olma eğilimindedirler. SERT ZEMİN Parlak renkler genellikle mobilya boyalı, parlak renkli seramik kaplar ya da heykel ve cam süs eşyaları gibi insan yapımı malzemeler, bulunur.
Renk Özellikleri
Renk peyzaj ilgi ve çeşitlilik yaratmak için önemli bir unsurdur. Renkler duygular, mekansal algılama, ışık kalitesi, denge ve vurgu etkileyen özelliklere sahiptir. Renkli bir özelliği sıcaklık renkleri göre açıklanan soğuk ya da ılık olarak görünür ve duygular ya da duygularını etkileyebilir. Soğuk renkler sakinleştirici eğilimindedir ve rahatlama ve huzur için alanlarda kullanılmalıdır. Sıcak renkler daha heyecanlı olma eğilimindedir ve eğlenceli ve partiler için alanlarda kullanılmalıdır. Renk "sıcaklığı" de mesafe algısını etkileyebilir. Soğuk renkler recede eğilimindedir ve, uzakta olmanın bir boşluk daha büyük hissettiren olarak algılanmaktadır. Sıcak renkler ilerlemek için eğilimindedir ve daha yakın olmanın bir boşluk küçük hissettiren olarak algılanmaktadır.
Renk aynı zamanda ilgi ve direkt izleme yakalamak için kullanılır. Odak noktaları parlak renkler oluşturulabilir. Örneğin, yüksek yoğunluğu olan parlak sarı, aynı zamanda diğer tüm renkleri (genellikle renkli bir "pop" olarak tanımlanan) ile yüksek kontrasta sahip ve gerekmedikçe kullanılmamalıdır. Yoğun renk bir miktar daha hafif ya da zayıf bir renk büyük bir miktarı kadar görsel bir ağırlığa sahiptir. Bahçede Renk düzenleri mevsim değiştirebilirsiniz. Kış renkleri monokromatik ve daha yaprakları ile koyu olma eğiliminde iken Yaz renkleri, genellikle daha çeşitli ve daha fazla çiçek ile aydınlıktır. Renk de ışık kalitesi etkilenir, hangi yılın gün ve zaman zaman değiştirir. Parlak, daha yoğun yaz güneşi kış filtrelenmiş ışık renkleri daha hafif görünür kılan ise renklerin daha doygun ve yoğun görünmesini sağlar. Bir renk düzeni seçerken, göz bahçesinde kullanılacak günün zaman verilmelidir. Renk geçici olduğu için, bu gibi doku ve şekil olarak daha dayanıklı elemanları, vurgulamak için kullanılır. Bir renk çalışma ( Şekil 9 )bir plan görünümü) renk seçenekleri yapmak için yararlıdır. Renk düzenleri miktarda ve çeşitli renklerde önerilen yerini göstermek için planı üzerinde çizilir.
Renk çalışma.
Görsel Ağırlık
Görsel ağırlığı belirli özelliklerin kombinasyonları kütle ve kontrast dayalı kompozisyon daha fazla öneme sahip olduğu bir kavramdır. Diğerleri arka plana ifade ederken bir kompozisyon Bazı bölgelerde, daha belirgin ve unutulmaz. Bu plan özellikleri önemsiz-onlar yüksek görsel ağırlık özellikleri bir araya getirilerek tutarlı bir görünüm oluşturmak ve bunlar göz için bir dinlenme yeri sağlamak anlamına gelmez. Gözün özellikleri arasında sıçrama eğilimi nedeniyle tüm özellikleri yüksek görsel ağırlığa sahip bir kompozisyon genellikle kaotik görünüyor. Dik veya olağandışı formlar, büyük boy, parlak renkler, kalın doku ve diyagonal çizgiler: Yüksek görsel ağırlığı genellikle bir ya da aşağıdaki özelliklerden bir kaçı ile bitkilerin bir grup geliyor. Düşük görsel ağırlığı düşük yatay çizgiler, secde veya düşük formları, ince dokulu, ve bastırılmış veya donuk renklere bulunan ( Şekil 10 )
Kütle ve aksine Görsel ağırlığı.
Tasarım İlkeleri
Tasarım ilkeleri göze hoş görünen bir peyzaj elemanları organize tasarımcıları rehberlik. Bir ahenkli kompozisyonu orantı ilkeleri, düzen, tekrarlama, ve birlik yoluyla elde edilebilir. Ilkelerinin tüm ilgili ve bir ilke uygulayarak diğerleri elde etmesine yardımcı olur. Fiziksel ve psikolojik rahatlık bu ilkelerin kullanımı yoluyla elde edilir tasarımında iki önemli kavram vardır. İnsanlar sipariş ve tekrarı olan bir manzara daha psikolojik rahat hissediyorum. Öngörülebilir desenleri ile Organize manzara (insan bakım belirtileri) "okumak" daha kolay ve insanlar rahat hissediyorum yapmak eğilimindedir. Psikolojik rahatlık da bir görüntüleyici birleştirilmiş veya uyumlu bir manzara algıladığı zevk duygusu etkilenir. Kullanıcılar fiziksel olarak daha rahat, işlevi daha iyi hissediyorum, ve insan ölçeğine uygun oranlarda bir manzara daha güvenli hissediyorum.
Oran
Bağıl oran diğer nesnelere göre bir nesnenin boyutu. Mutlak orantılı bir nesnenin ölçeği veya boyutudur. Diğer nesnelerin boyutu insanlara göreli olarak kabul edilir çünkü tasarımında önemli bir mutlak ölçek insan ölçek (insan vücut boyutu) 'dir. Bitki malzemesi, bahçe yapıları, ve süs insan ölçek göre dikkate alınmalıdır. Diğer önemli göreli oranlarını evin büyüklüğü, bahçesinde ve dikilmiş olması alanı bulunmaktadır.
Bitkiler Oran
Oran kişi (Şekil 9), çevredeki bitki ve evin göre bitki materyali bulunabilir. Her üç orantılı olduğunda, kompozisyon dengeli ve uyumlu hissediyor. Denge hissi de açık alan ve ekili alan eşit oranlarda sahip elde edilebilir. Belirgin farklı bitki boyutları kullanarak büyük bir bitki ile kontrast yoluyla egemenliğini (vurgu) ulaşmak için yardımcı olabilir. Boyut olarak benzer bitkilerin kullanılması boyutunu tekrarı ile ritim elde etmek için yardımcı olabilir.
Hardscape Oran
Onlar insan vücudunda uygun olduğunda Özellikler insanlar için en işlevsel. Banklar, tablolar, yollar, milleri ve gazebos insanlar onları (kullanarak kolayca onları kullanmak ve rahat hissediyorum en iyi çalışır Şekil 11 ). SERT ZEMİN ayrıca ev bir güverte veya veranda ağırlamak için yeterince büyük olmalıdır orantılı ama evin ölçekli uymuyor o kadar büyük olmamalıdır.
Bitkiler ve SERT ZEMİN Oran.
Boşluklar içinde Oranları
İnsan ölçeği boşlukları veya açık alanlarda psikolojik rahatlık için de önemlidir. İnsanlar böyle patios ve teraslar gibi küçük açık alanlarda, daha güvenli hissediyorum. Mekansal konfor önemli bir kavramdır muhafazasıdır. Çoğu insan yükü koşulu çeşit (rahat hissediyorum Şekil 11 bir tavan anlamına gelmektedir). Muhafaza katı olmak zorunda değildir, aslında, böyle bir ağacın dalları gibi zımni muhafaza, hala ışık ve gökyüzü manzarası verir iyi bir psikolojik muhafaza olarak hizmet vermektedir.
Sipariş
Sipariş genel tasarım mekansal düzenini veya kuruluş anlamına gelir ve en sık dengesi yoluyla elde edilir. Denge genellikle bir gerçek ya da hayali merkez ekseni etrafında, eşit görsel cazibe ve ağırlık kavramdır. Form, renk, boyut ve doku tüm dengesini etkiler. Denge simetrik, asimetrik ya da perspektif olabilir. Sipariş da farklı gruba ® ya da elemanlar kütle ve bir merkezi nokta çevresinde onlara düzenlenmesi ile elde edilebilir.
Simetrik Denge
Simetrik denge aynı nesneler (ayna görüntüsü) bir eksen her iki tarafına yerleştirildikleri zaman elde edilir. Şekil 12 ekseninin her iki tarafında da aynı ağaçlar, bitkiler ve yapıları gösterir. Denge Bu tür biçimsel tasarımlarında kullanılan ve en eski ve en çok arzu edilen mekansal organizasyonu kavramları biridir. Zihin doğal bir merkez ekseni varsayarak alanı böler ve sonra nesneleri veya kitle (görsel ağırlığı) eşit bir şekilde dağıtılmasını istiyor olmasıdır. Birçok tarihi bahçelerin bu kavramı kullanarak düzenlenir.
Bir eksen etrafında simetrik bir denge.
Asimetrik Denge
Asimetrik denge nonequivalent formları, renk, ya da bir eksenin her iki tarafında eşit doku görsel ağırlık ile elde edilir. Bu tür bir denge dışı ve genellikle görsel ağırlık yerine toplam kütlesi aynı olduğu görülmektedir bitkilerin kütleleri ile elde edilir. Şekil 13 ekseninin her iki tarafında görsel ağırlık olarak yaklaşık olarak eşit olan ağaçlar ve yapıların grupları gösterir. Kütle bitkiler, yapıları ve bahçe süs kombinasyonları ile elde edilebilir. Denge oluşturmak için, büyük boy, yoğun formlar, parlak renkler ve kaba dokulu özellikleri ağır görünür ve idareli kullanılması gerektiğini, küçük boyutları, seyrek formlar, gri veya bastırılmış renkleri ve ince dokulu hafif görünür iken ve daha fazla miktarlarda kullanılması gerektiğini
Perspektif Dengesi
Perspektif dengesini ön planda dengesi, Orta plan ve arka plan ile ilgilidir. Onlar izleyiciye yakın olduğu bir kompozisyon bakarken, önünde nesneler genellikle daha büyük bir görsel ağırlığa sahip. İsterseniz bu daha büyük nesneler, parlak renkler, ya da arka planda kaba doku kullanarak, dengeli olabilir. Çoğu durumda, ön ya da arka plan ya da baskın olması gerekir.
Toplu Koleksiyon
Toplu tahsilat benzerliklere dayanan ve daha sonra merkezi bir boşluk veya özelliği çevresindeki grupların düzenlenmesi özellikleri gruptur. Buna iyi bir örnek, açık bir dairesel çim alan veya açık çakıl oturma alanı çevresinde kitlelerde bitki materyali örgüttür.
Tekrarlama
Tekrarlama elemanları veya manzara desen veya bir dizi oluşturmak için özellikleri tekrar kullanımı tarafından oluşturulur. Satır Yinelenen, biçim, renk, doku ve peyzaj ritim oluşturur. Tekrarlama bakım çok tekrarı monotonluk oluşturabilir ve çok az kafa karışıklığı yaratabilir birlikte kullanılması gerekir. Basit bir döngü bir çizgi ya da organize bir desen gibi bir kare gibi bir geometrik form, gruplama aynı nesnenin kullanılmasıdır.
Tekrarlama ardalanması ile daha ilginç hale getirilebilir, hangi her beşinci kare eklenen bir daire formlu bir çizgide kare formu kullanarak, düzenli olarak-örneğin üzerinde sırayla küçük bir değişiklik olduğunu. İnversiyon özellikleri orijinal unsurları karşısında öylesine seçilmiş elemanları değiştirildi ardalanmasından başka bir türüdür. Bir örnek olarak sıralı bir vazo-şekilli bitkiler ve bitki piramidal bir dizi olabilir.
Bir özelliği belli özellikler bakımından kademeli değişimdir Derecelendirme, tekrarlama daha ilginç hale getirmek için başka bir yoludur. Bir örnek kademeli olarak daha küçük ya da daha büyük olan bir kare formunun kullanımı olacaktır.
Tekrarlama zaman bir model oluşturmak değil, bazen sadece peyzaj boyunca aynı renk, doku veya form tekrar kullanılmasıdır. Şekil 14 bir kare bir giriş avlusunda formu, çim paneller, bir veranda ve su tekrarı göstermektedir özelliği.
Kare şeklinde tekrarı.
Bitkiler ve Hardscape tekrarı
Bir manzara içinde defalarca aynı bitki kullanımı basit bir tekrarı olduğunu. Bir çim bahçe ince bitki tekrarı iyi bir örnektir. Derecelendirme yükseklik ya da boyut olarak kademeli bir değişiklik (örn., orta çimen ile desteklenen ön küçük otlar, ve daha sonra büyük otlar kullanılarak) ile elde edilebilir. Daha belirgin derece bitkiler olduğunu kaba doku ince gelen, ya da koyu yeşil açık yeşil geçiş.
Malzeme birlik yarda boyunca tekrar tekrar kullanılabilir, fakat ilgi hafifçe hardscape malzemenin büyüklüğü, doku veya renk değiştirmek sureti ile oluşturulabilir. Çoğaltılması kesin boyutlar ile imal edilir yapılı malzemeler ile kolay olduğu için tekrarlanması ve kalıp hardscape içinde en belirgin hale getirilebilir.
Birlik
Unity bileşim içinde, tutarlı bir karakter oluşturmak için bağlama elemanları ve özellikleri ile elde edilir. Unity bazen bir arada her montaj uyumu-kavram olarak adlandırılır. Buna karşılık, bitki ve ilgisiz bahçe süsleri dağınık grupların birliği tersidir. Birlik renkler, dokular ve form düzenlemek için baskınlık, arabağlantı, üç (aşağıda açıklanmıştır) birliği, ve sadeliği ile elde edilmektedir. Hardscapes ve bitkilerin benzer özelliklere karıştırma tarafından birleşik edilebilmesine rağmen, bazı çeşitli ilgi oluşturmak için de önemlidir. Birlik oluşturmak için en kolay yolu bir tasarım teması ya da bir tasarım stili kullanılmasıdır. Görsel olarak çok hoş çünkü Tasarım temalar ve stiller zamanla popülerliğini korudu var özellikleri iyi tanımlanmış bir set var.
Baskınlık tarafından Birlik
Baskınlık veya vurgu çeker ve nesne önemli bir özellik haline dikkat tutar bir bitki veya nesnenin özelliğidir. Genellikle dikkat çekmek için bir nesnenin yeteneği bitişik nesnelerin aksine bağlıdır. Bir bahçe için tipik bir örnek yeşil yaprakları arasında çok parlak renkli seramik saksı olurdu.
Dikkatini çekmek olduğunu Baskın özellik odak noktası denir. Odak noktaları Belirli bir yerde dikkat çekmek için kullanılan, uzay etrafında gözü hareket veya kılavuz dolaşımı. Vurgu boyut, renk, form veya doku kontrastı yoluyla oluşturulur.
Dikkat çekmek Bitkiler genellikle örnek bitkiler olarak adlandırılır. Bu çevredeki bitkiler arasından sıyrılmak eşsiz bir form, boyut veya doku ile bitkiler vardır. Olağan bitkiler aynı zamanda, bir kap (halinde izole bitki tarafından önem için kullanılabilir ( Şekil 15 ) veya bir açık alan. Bilerek bu şekilde bitkiler yerleştirerek bitki dikkat çekiyor. Numune bitkiler genellikle girişleri, yollar, ya da heykel dikkat çekmek için kullanılır. Bahçe süs eşyaları da genellikle bitki materyali çok farklıydı, çünkü dikkat çekmek için iyi çalışır. Form ve renk genellikle bu kontrast bitkiler ile en özellikleridir. Heykeller, yetiştiricilerinin, ve mobilya kolayca tanınabilir ve bitkiler farklılıklarını formları vardır.
Bir kap içinde bitki materyali izolasyonu Vurgu.
Arabağlantı tarafından Birlik
Ara bağlantı, çeşitli fiziksel özellikler bağlantı (dokunma) kavramı, bütün tasarımları bulunmaktadır. Tüm başka özellikler bağlı olsa da, anahtar donanımı karışım olarak ya da birlikte uygun şekilde bağlantı kesintisiz hale getirmektir. Genellikle bahçe alanları düzenlemek ve bağlamak için hizmet vermektedir, çünkü Hardscape arabağlantı önemlidir. Bu tür bir yol, bir inşa elemanının kenarı, ya da bir bitki yatak tanımlanmış bir kenar olarak bir çizgi sürdürülmesi, ara bağlantı yoluyla birlik oluşturabilir.
Üç Birlik
Üçerli, ya da beş veya yedi, gruplar gibi tek sayılar diğer gruplar halinde gruplandırılmış özellikler göze daha dengeli hissediyorum ve birlik daha güçlü bir anlam verir. Tek sayılar daha ilgi sağlamak gibi küçük, orta ve büyük olarak yüksekliği sendeleyerek varyasyonları için izin verir. Tek sayılar sık görülen ya da bir grup olarak algılanan ve kolayca bölme veya görsel hatta sayı olarak ayrılır değildir vardır.
Sadelik ile Birlik
Sadelik kaotik bir görünüm önlemek için hayati önemi olmayan şeyler azaltılması veya ortadan kaldırılması kavramıdır. Bu tasarım netlik ve amaca getiriyor. Birçok tasarımcı henüz bütünlüğünü koruyarak düşünceli bir tasarım özellikleri kaldırarak basitliği sağlamak.
İlkeler ve Tasarım Unsurları Uygulanması
Bu tasarım öğeleri ve ilkeleri bilmek yararlı olsa da, bu sizin yarda için fikirlerinizi uygulamak için nasıl anlamak bazen zordur. Her site zorlukları ve bireysel tasarım ve ifade için fırsatlar sunar ve elemanlarını ve prensiplerini benzersiz uygulama gerektirir. Elemanları ve ilkeleri size hitap başlamak için iyi bir yer olduğunu Varolan tasarım uygulanmış nasıl incelenmesi. Iyi bir tasarım oluşturmak için en iyi yolu size çekici bulmak ve özellikle saha şartlarına adapte olduğunu tasarımları fikirleri ödünç etmektir.
Kişisel Stil ve Aidiyet
Kişisel tarzı keşfetmek ve tanımlamak için, zevk başka metre veya manzara düşünün. Çevrenizde ve toplumdaki diğer mahallelerde manzara uyun. Eğer itiraz ve bitki materyali özellikleri ve türleri unutmayın olanlar inceleyin. Ayrıca, renk, doku ve form olarak tasarım unsurları belirlemeye çalışın ve satır manzara nasıl kullanılacağını belirleyebilir. Görünümü Eğitim ve denge ve ritim nasıl oluşturulduğunu belirlemek için deneyin. Ayrıca, hakimiyet için bakmak ve birlik nasıl üretildiğini anlamaya çalışın. Onların komşuları ile "uyum" Çoğu insan daha rahat hissediyorum çünkü mahalle ve toplum içinde manzara incelenmesi önemlidir. Toplumun bir parçası gibi hissediyorum ve mahalle kumaş katkıda bulunmak için güçlü bir sosyal arzusu sıklıkla vardır. Uyma kavramı "cinsi lokuslar," ya da yer duygusu sahip olarak adlandırılır. Yer duygusu da bölgesel bağlama kullanılmak üzere ve bitkisel malzemeler üzerinde bir etkiye sahip doğal ve planlanan çevreleyen manzara, anlamına gelir.
Esin Diğer kaynaklar yerel kreşler demonstrasyon bahçeleri veya manzara, yerel botanik bahçeleri ve görüntüler yer alıyor. Onların bitkiler genellikle yerel olarak yetiştirilen değildir ve onların bitki seçimi bölgenizde olarak uygun olmayabilir gibi büyük ulusal zincir mağaza kreşler, kaçının. Onlar küçük alanlar için geçici yıllıkları satın almak için, ancak iyi olabilir. Ilginç ve çekici bitki gruplaşmalar bakmak için demonstrasyon bahçeleri ve botanik bahçeleri ziyaret edin. Sizin bahçesinde çalışacak olmadığını belirlemek için her grup için mikroklima türünü unutmayın. Bu bahçelerin Bulunduğunuz bölge için tasarlanmış olduğundan, bunu güneş ve gölge ihtiyaçlarına uyduğu sürece, bitki materyali kesin kombinasyonunu kullanabilirsiniz. Bitkiler sizin ihtiyaçlarınıza uyacak olmadığını belirlemek için büyüyen ve bakım gereksinimleri hakkında değildir. Yerel fidanlıklarda anda, bunların birlikte nasıl göründüğüne bakmak için birkaç saksı bitkileri toplamak ve sağlayabilir. Onlar küçük olmasına rağmen, hala doku ve renk kompozisyonu hakkında iyi bir fikir edinebilirsiniz.
Kişisel stil tanımlamak için başka bir yolu fikirler için dergi ve kitaplar yoluyla bakmaktır. Görüntüleri inceleyin ve ayrıntılarını not edin. Eğer tasarım hakkında neyi seviyorsunuz? Sizin uzayda çalışır mı? Sitenizin konumu, büyüklüğü ve şekli farklı olacaktır çünkü tam tasarım çoğaltmak mümkün olmayacaktır, ancak sitenize uyarlayabilirsiniz birçok özellik genellikle vardır. Bölgeniz için uygun hardscape malzeme ve bitkiler aynı özelliklere sahip seçiminde malzeme ve bitkiler tarafından örnek tasarımı olanlar için ikame edilebilir. Özellikleri bahçesinde ve nerede yerleştirilmiş olabileceğinden nasıl görüneceğini hayal etmeye çalışın. Birçok farklı fikirleri bir nihai tasarım oluşturmak için bir araya örme olabilir. Onların seçkin örneklerini ve bunlar genellikle geniş bahçe bilen kişiler tarafından bakım olduğunu bahçeleri çünkü bahçeleri ve dergi ve kitaplarda gördüğünüz metre seçilmiş olduğunu akılda tutmak önemlidir. Aklınızdaki (veya yüklenici) bakım bilgi ve becerilerini tutun ve uygun tasarım ayarlayın.
Sitesi Şartları
Beğendiğiniz bir tasarım bahçesinde çalışır olmadığını nasıl anlarsınız? Birincisi, evlerin mimari tarzı karşılaştırın ve evinizin ve örnek ev arasındaki benzerlikleri bulmaya çalışın. Örnek tasarım hardscape malzemeleri inceleyin. Aynı renk ve malzeme ev ile çalışıyor musunuz? Gerekirse, istediğiniz görünümü ne değiştirmelerin kullanabilir ve hala elinde tutabilirdi? Bitkilerin avlunun boyutlarına uyması için farklı şekilde düzenlenebilir ki malzemeleri-hatırlıyorum aynı veya benzer bir bitki ile ev düşünün.
İkincisi, parti büyüklüğü ve şekli ile ilgili evinizin ayak izi şekli ve büyüklüğü (anahat) bakmak. Bunun için boyutları, tam ayak izi gösteren resmi bir sınır ankete ihtiyacınız olacak ve mülkiyet sınırları içinde yer bulunuyor. Eğer arzu ve bu özellikleri bulunabilir nerede özellikler için oda varsa, bu size söyleyecektir. Evinizin ve mülkiyet hatları arasındaki boşluk veya boşlukların şekli özellikle dikkat edin. Bunlar özellikler yer alacak ve bu özellikler için potansiyel bir form ve şekle belirlemenize yardımcı olacak alanlardır. Örneğin, bir dikdörtgen bir yarda hardscape olarak dikdörtgen şekilleri ile en iyi şekilde görünebilir. Evin şekli de bahçesinde kullanmanız gereken şekil türü için ipuçları sağlayacaktır. Evin çapraz duvarlar veya altıgen şekil varsa, bu manzara bir diyagonal veya altıgen şekil ilham verebilir. Tasarımcılar sıklıkla mülkiyet hatlarına ev kenarları veya köşeleri uzanan plan üzerinde çizgiler çizmek olacaktır. Şekil 16 boşluk şeklini tasvir ve veranda ve fokal özellikleri bulmak için kullanılan çizgiler göstermektedir. Onlar alanı düzenleyen ve ev veya ev ve mülkiyet hatları arasında uzanır formları tanımlamaya yardımcı çünkü bu satırları düzenleyen denir.
Ev duvarları ve kapıları hatları düzenlenmesi.
Üçüncü olarak, iyice sitenizi ve nasıl boşluk kullanmak istediğiniz anlıyorum. Bir site envanter ve analizi ile başlayın. Alan tüm koşulları Not ve koşulları tasarım nasıl etkileyeceğini analiz. Her koşul tasarım-ya da tasarım etkileyebilecek bir kısıt-negatif bir durumu elde etmenize yardımcı olacak bir fırsat-olumlu bir durum olarak görülebilir, ama muhtemelen bir fırsat haline olabilir. Fırsatlar ve / veya kısıtlamalar örnekleri, yüzme havuzları ve çitler gibi toprak gibi yamaçlarda ve düz alanlar gibi formlar ve doğal özellikleri, bu tür ağaçlar ve kayalar gibi, veya yerleşik özellikler bulunmaktadır. İstenilen tasarıma bağlı olarak, her bir fırsat veya bir kısıtlama mevcut olabilir.
Özellikler Bulma ve Açık Odalar tanımlama
Bir kere mimari tarzı, bahçesinde alanlarda şekli ve sitenizin fırsatları belirledikten, bu özellikleri bulmak ve onlara bir biçim vermek için başlayabilir. En özellikleri özelliği ve sitenin fırsatların kullanılması veya türüne göre mantıklı bir konuma sahip olacak. Bahçesinde genellikle evin bir uzantısı olarak kabul edilir ve arka kapı girişine yakın avlunun en yoğun kullanılan özelliklerden bulmak için mantıklıdır. Örneğin, açık yemek / oturma alanı (veranda veya güverte) tipik rahatlık ve fiziksel konfor için evin bitişiğinde yer almaktadır. Ebeveynlerin çocuklar izleyebilirsiniz böylece örneğin köpek ishal ve sebze bahçeleri gibi diğer özellikler, genellikle görünümünden gizlemek için evin yan tarafında bulunur, ve oyun veya rekreasyon alanları genellikle mutfak ya da aile odası tam görünümünde bulunan oynarlar.
Açısal ayrı kullanımları içine bahçesinde bölünmesi genellikle açık oda oluşturma denir ( Şekil 17 ) ve açık tasarımı temel bir kavramdır. "Odalar" Mantıksal düzenleme işlevsel ve estetik manzara oluşturur. Alanlarda bu tür bir çim panelin karşı bir taş veranda kenarı gibi farklı malzemelerin kullanımı ile tarif edilebilir, yükseklik
(adım) olarak bir değişiklik yoluyla, bu tür bir kare çim paneli olarak bir türünün kullanımı, ile; kullanımı yoluyla Bir özelliği, böyle düşük bir bahçe duvarı veya küçük ağaçlar gibi; ya da zımni duvarlar ve tavanlar yaratmak için bitkilerin kullanımı yoluyla. Onlar ilgi eklemek, boşluk tanımlamak için yardımcı olacak ve bir, birleşik fonksiyonel ve estetik bir manzara oluşturmak için odalar oluştururken tasarım öğeleri ve ilkeleri, özellikle yararlıdır.
Ayrı kullanımlar için Açık odalar.
Renk ve doku ayrıca her bir alan görsel olarak tek ya da farklı yaparak boşluk ayırt etmek için kullanılabilir. Boşluk veya oda hiyerarşisi de görsel ağırlık kullanımı ile tarif edilebilir. Yüksek önem Alanları özellikleri ve bunları yüksek görsel ağırlık vermek ve dikkat çekmek unsurları içerebilir. Ölçek ve oran aynı zamanda mekansal örgütlenme ve hiyerarşi için yararlı ilkelerdir. Diğer alanlarda göreceli bir belirgin farklı boyutu ile bir boşluk nedeniyle kontrast daha fazla önem kazanmaya eğilimindedir. Ölçek peyzaj kullanılabilecek özelliklerinin türünü belirlemede de çok önemlidir; farklı kullanımları farklı kare görüntüleri fonksiyonel olması gerekir. Örneğin, yüzme havuzları, köpek çalışır ve sebze bahçeleri gibi özellikler minimum gerekli boyuta sahip, ve bir veranda bir seferde veranda kullanması beklenen kişi sayısına bağlı olarak en az bir boyutu vardır.
Alanlarda bu gibi yollar gibi hatları aracılığıyla bağlanabilir, ya da görsel açıdan dikkat çeker vurgulardadır (odak noktaları) bağlı olması ve göz yol açar, ya da benzer nesneler arasında boşluk bağlayan elemanlarının tekrar yoluyla yapılabilir. Dış tasarımın bir başka önemli kavramı yöne veya bir boşluk içinde fiziksel hareketidir. Hareket ya da dolaşım farklı malzemeler, mekansal organizasyon, odak noktaları, ve yolların işaretleme kasıtlı kullanımı ile kontrol edilebilir. Öğeleri ve ilkeleri tüm kullanarak birleşik bir, fonksiyonel şekilde birlikte tüm peyzaj kravat olacak.
Özet
Peyzaj tasarımının temel kavramı bahçecilik bilimi, sanatsal kompozisyon, ve farklı kullanımlar için çekici ve işlevsel açık "odalar" yaratmak için mekansal organizasyon aracılığıyla problem çözme. Unsurları (görsel nitelikleri)-çizgi, biçim, doku, renk, ve görsel ağırlık ve ilkeler (kılavuz)-orantı, tasarım düzeni, tekrarlama, ve birlik, boşluk oluşturmak bağlamak ve onları görsel olarak hoş yapmak için kullanılır göz.
peyzaj, tasarım, peyzaj tasarım, bahçe, bahçe tasarımı, peyzaj tasarımı, peyzaj çeşitleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder